Op Dinsdag, 27 September, 2022, 09:03
Op Maandag, 15 Augustus, 2022, 11:36
Wil je als medewerker burgerzaken bijblijven in je vak? Wij helpen je graag in je ontwikkeling, zodat je de waardevolle schakel blijft tussen inwoners en de gemeente. Hiervoor bieden we twee opleidingstrajecten aan.
Op Dinsdag, 28 Juni, 2022, 12:55
Op Dinsdag, 19 April, 2022, 11:08
Hoogstwaarschijnlijk heeft u er ook weleens mee te maken gehad. Een agressieve burger aan uw balie. Helaas moeten we hier hoogstwaarschijnlijk zeggen, want de laatste cijfers laten zien dat agressiegevallen binnen gemeenten nog steeds zorgwekkend zijn en niet dalen. Wat zien we gebeuren qua agressie? Wat kunt u hier van uw organisatie verwachten? En wat kunt u zelf doen bij agressie?
Op Maandag, 20 September, 2021, 15:01
Op Donderdag, 5 Augustus, 2021, 11:07
Zou je het leuk vinden om de verbindende factor te zijn tussen een gemeente en haar inwoners? Dan is het vak van de medewerker burger- en publiekszaken iets voor jou. In dit artikel lees je hoe je in deze functie burgers optimaal ondersteunt.
Op Maandag, 11 Mei, 2020, 14:28
Burgers die vanwege het coronavirus thuis moeten of willen blijven, hoeven zich niet direct zorgen te maken over een verlopen legitimatiebewijs. Tijdens de coronacrisis kunnen zij ook zonder geldig legitimatiebewijs gebruikmaken van medische zorg.
Op Maandag, 24 Februari, 2020, 10:07
Op Donderdag, 11 Juli, 2019, 11:18
Door: Marlous Schreve | Manager Burgerzaken | Gemeente Leiden
Een jaar of 4 geleden hoorde ik het voor het eerst ‘de toekomst van Burgerzaken gaat veranderen’. Een aantal veranderingen zouden veel impact gaan hebben. Op dat moment dacht ik: hier moeten we mee aan de slag!
Op Maandag, 4 Juni, 2018, 13:43
Als je mensen mee wilt krijgen in verandering is het onder meer belangrijk dat ze zich ervan bewust worden dat niet alles zo vanzelfsprekend is. Daarnaast is het nodig dat ook de omgeving – cliĆ«nten en opdrachtgevers – meegaan in die verandering.