SRM Online Communicatieadviseur voor de Overheid B

Online expert voor de overheid

SRM Online Communicatieadviseur voor de Overheid B

Online expert voor de overheid

Vakgebied

Opleidingsniveau

HBO niveau

Studievormen

Erkenning

Meer informatie

Download brochure

Wilt u dit met iemand delen?

Mail door

Vakgebied

Opleidingsniveau

HBO niveau

Studievormen

Erkenning

Meer informatie

Download brochure

Wilt u dit met iemand delen?

Mail door
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Als communicatieadviseur of -professional voor de overheid dien je over een grote hoeveelheid kennis en vaardigheden te beschikken. Zo wordt er van je verwacht dat je je bewust bent van de touchpoints tussen overheidsinstelling en burgers en dat je deze kunt optimaliseren door middel van data-analyses. Daarnaast kun je campagnes en social media effectief inzetten om betrokkenheid van de maatschappij te stimuleren en de mensen te bereiken die je wilt bereiken. In deze opleiding SRM Online Communicatieadviseur voor de Overheid B van onze businesspartner SRM leer je hoe je dat doet. Uiteraard maak je je daarbij ook diverse adviesstijlen eigen. Zo kun jij na afloop van deze opleiding adviseren omtrent verschillende online communicatiethema's.

Jouw resultaat

Na afloop van dit programma ben je bekend met online tools en technieken om meer data en daarmee inzichten over personen te verzamelen. Je weet waar je op moet letten om succesvolle campagnes in de markt te zetten en je ontwikkelt een contentstrategie die aansluit bij de communicatiestrategie en -doelstellingen. Ook beheers je verschillende communicatiestijlen en kunt deze aan de situatie aanpassen en weet je hoe je social media kunt inzetten om met burgers te communiceren en hen te informeren.

Doelgroep

Geef je regelmatig advies op het gebied van communicatie? Wil je je ontwikkelen tot sparringpartner voor online specialisten? En werk je in een overheidsfunctie of -omgeving? Dan is dit de opleiding voor jou.

Deze opleiding wordt verzorgd op B-niveau, hét niveau voor de medior communicatieprofessional. Je beheerst de online basis op A-niveau en je wilt je verder specialiseren op B-niveau, waarbij je je specifiek richt op de overheid. Na het succesvol afronden van deze opleiding kun je naast op operationeel niveau ook op tactisch niveau opereren binnen je organisatie.

Aanpak

Tijdens deze training wordt theorie afgewisseld met praktijkvoorbeelden. Op deze manier wordt de training optimaal afgestemd op de praktijk en kun je je kennis en vaardigheden direct toepassen binnen je werksituatie.

Incompany

Uiteraard kun je deze training ook incompany volgen. Ben je benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvende afspraak. Je kunt ons bereiken op 035 - 7 604 860 of mail naar incompany@bestuursacademie.nl.

Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma

Programma

In deze training komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Tracking op orde
  • Doelen, doelgroepen en KPI’s
  • Structuur Analytics account
  • Dimensies versus metrics
  • Scopes
  • Van data naar inzichten
  • Verdiepen Analytics
  • Meerdere domeinen bijhouden
  • Verwerking van sessie en campagne time-outs
  • Verwijzingsuitsluitingen
  • Wat kan er wel en niet in Google Analytics
  • SEO-rapportages
  • Optimalisatie rapportage en analyse
  • Mogelijkheden van (aangepaste) segmenten
  • Demografische rapporten en remarketinglijsten
  • Event tracking
  • E-commerce
  • Aangepaste rapportages
  • Multi-channel rapportages
  • Attributie
  • Alerts/Intelligence
  • Strategie en resultaat
  • Strategisch opzetten van campagnes
  • Ideale accountstructuur voor je account
  • Optimaliseren van kwaliteitsscore van advertenties en zoekwoorden
  • Nieuwe ontwikkelingen en handige tools
  • Aanpak campagnes
  • Cross-device campagnes optimaliseren
  • Geavanceerde targeting
  • Advertentie-extensies optimaal inzetten
  • Biedstrategieën
  • Google Display Netwerk en Remarketing
  • Meten en optimaliseren
  • Sturen op de juiste KPI's
  • Handmatige werkzaamheden versus automatisering
  • Een goede routine voor continue optimalisatie
  • Doelgroepen en stakeholders
  • Aansluiten contentstrategie op marketingstrategie
  • Contentstrategiepiramide
  • Content door de gehele customer journey
  • Thought leadership en content
  • Meetbare doelstellingen
  • Heldere doelgroepen en persona's
  • Integratie van contentstrategie met andere online marketingonderdelen
  • Kiezen van content
  • KPI's voor content
  • Redactieprocessen
  • Contentkalender en planning
  • Wet- en regelgeving, waaronder auteursrecht
  • Analyse en evaluatie
  • Gebruikersonderzoek
  • Rendement van contentstrategie
  • Wat is customer journey?
  • Customer experience
  • Customer journey mapping
  • Doelgroepanalyse
  • Persona's, segmenten en gedragsdoelgroepen
  • Analyse en optimalisatie
  • Funneloptimalisatie
  • Touchpoints en kanalen
  • Bestaande klantprocessen analyseren en verbeteren
  • Nieuwe klantprocessen bedenken
  • Resultaten meten en data-geïnformeerd continu optimaliseren
  • Customer journey uitdenken implementeren in je organisatie
  • Trends en ontwikkelingen in online advertising (inclusief mobile)
  • Customer journey en touchpoints
  • Uitleg over de mogelijkheden (Social, Programmatic, SEA, display enzovoort)
  • Inzichten verzamelen over doelgroep, het targeten aan de hand van de juiste info
  • Opzet van online advertising campagnes (het formuleren van KPI’s enzovoort)
  • Budgetteren van online advertising campagnes
  • Het opstellen van een briefing voor het advertising/reclamebureau
  • Meten van online advertising campagnes en tooling die je kunt gebruiken
  • Het maken van een dashboard van je online advertising campagnes
  • Het bijsturen van je online advertising campagnes
  • Cases vanuit de praktijk van campagnes
  • De rol van de adviseur
  • Kenmerken van de adviseur
  • Positie van de interne en externe adviseur
  • Adviescompetenties en -stijlen
  • Je eigen adviesstijl
  • Context van het advies
  • De adviesrelaties
  • Adviesrollen
  • Doelstellingen van het advies
  • Het adviesproces
  • Fases in het adviesproces
  • Gespreks- en luistervaardigheden op proces- en relatieniveau
  • Flexibiliteit in je eigen (advies)stijl
  • Weerstand
  • Herkennen van weerstand bij de adviesvrager
  • Omgaan met weerstand
  • Belangentegenstellingen
  • Omgaan met belangen­tegenstellingen
  • Omgaan met lastige situaties
  • Effectief beïnvloeden
  • De beïnvloedingsstrategie
  • Overtuigend presenteren
  • Draagvlak en acceptatie
  • De rol van social media in overheidscommunicatie
  • Gebruik social media en rollen in woordvoering en voorlichting
  • Onvoorspelbaarheid van social media
  • Social media in participatie en burgerbetrokkenheid
  • Nieuwswaarde in de boodschap
  • Zenden of dialoog
  • Beïnvloeding en het aanjagen van discussie
  • Do’s en dont’s in het betrekken van burgers
  • Social-mediabeleid in uw organisatie
  • Politieke sensitiviteit

Certificaat

Na afloop van de training ontvang je het certificaat van deelname ‘SRM Online Communicatieadviseur voor de Overheid B’ van onze businesspartner SRM.

Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie

Kosten

Lesgeld: € 5.490,-
Studiemateriaal: € 175,50
Eindopdracht: € 210,-
Reprorechten: € 15,-
Locatie- en arrangementskosten: zie onderstaande toelichting.

Locatie- en arrangementskosten 

Bestuursacademie Nederland regelt voor jou een arrangement bestaande uit onbeperkt koffie, thee en ijswater. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch begrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,- (excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Staat er een verwijzing naar locatie- en arrangementskosten? Dan brengen wij naast arrangementskosten ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw). Een aantal programma’s hebben ook een avondprogramma. In dat geval wordt er een diner en/of hotelovernachting voor je verzorgd. De kosten hiervoor bedragen € 25,50 (excl. btw) voor het diner en € 100,- (excl. btw) voor de hotelovernachting. 

Reprorechten en hand-outs 

Voor opleidingen van onze businesspartners worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).

Btw 

Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw. 

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag boven op de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. 

Betaalt je jouw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten, arrangementskosten en het diner zijn altijd belast met 9% btw. 

De btw op arrangementskosten en het diner is niet verrekenbaar. Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen. 

SRM Online Communicatieadviseur voor de Overheid B

Online expert voor de overheid

Vakgebied

Opleidingsniveau

HBO niveau

Studievormen

Erkenning

Meer informatie

Download brochure

Wilt u dit met iemand delen?

Mail door

Ben je op zoek naar opleidingsadvies?

Kom gezellig langs voor een kop koffie/thee en bespreek je wensen met een van onze opleidingsadviseurs. Krijg antwoord op je vragen en ga met een helder opleidingsadvies de deur uit.
Zien we je dan?

Ervaringen & beoordelingen van onze studenten

Lees hier hoe onze studenten de opleidingen van Bestuursacademie Nederland ervaren en beoordelen.