Maak van 2020 uw jaar

Maak van 2020 uw jaar

Vaker sporten, gezonder eten, meer afspreken met vrienden of een nieuwe baan zoeken. Goede voornemens voor het nieuwe jaar: wie maakt ze niet? Maar hoe zorgt u er nu voor dat u ze ook daadwerkelijk behaalt?

Uw goede voornemens wel behalen

Het volhouden van goede voornemens blijkt vaak lastig. We beginnen vol goede moed, maar na een week of twee vallen we weer terug in onze oude gewoonten. Zonde! Daarom geven wij een aantal tips om ervoor te zorgen dat u uw goede voornemens wél behaalt. 

1. Stel concrete doelen

Stel uw doelen zo concreet mogelijk op. Wilt u meer gaan bewegen? Spreek dan bijvoorbeeld met uzelf af dat u minimaal een half uur per dag beweegt. Dit hoeft echt niet in de sportschool te zijn. U kunt bijvoorbeeld in uw pauze een rondje lopen of de trap nemen in plaats van de lift. Zo introduceert u zonder heel veel moeite meer beweging in uw leven. 

2. Weet wie u bent

Zelfkennis is bij het maken van goede voornemens belangrijk. U kunt zich wel voornemen dat u elke ochtend voordat u naar uw werk gaat een rondje gaat hardlopen. Maar bent u een avondmens, dan is de kans klein dat u dat volhoudt. Houd daar dus rekening mee. Waarschijnlijk heeft u meer succes als u na uw werk een rondje gaat lopen.

3. Wacht niet tot morgen

Voor goede voornemens hoeft u niet te wachten tot in januari. Als u iets wilt veranderen in uw leven, begin dan gewoon meteen. Het perfecte moment bestaat niet. Het is dan ook zonde om pas in januari te beginnen.

Meer weten?

Heeft u net dat extra zetje nodig? Of wilt u weten hoe u uw talenten beter kunt benutten? Bekijk dan onze Training Persoonlijke Effectiviteit. Voor vragen kunt u altijd terecht bij een van onze opleidingsadviseurs.