Klantgericht Denken en Handelen

Deel van de Basisopleiding Burgerzaken (BOBZ) en Publiekszaken (BOPZ)

Klantgericht Denken en Handelen

Deel van de Basisopleiding Burgerzaken (BOBZ) en Publiekszaken (BOPZ)

Opleidingsniveau

(Vak)opleiding

Studievormen

Dag

Erkenning

Meer informatie

Download brochure

Wilt u dit met iemand delen?

Mail door

Opleidingsniveau

(Vak)opleiding

Studievormen

Dag

Erkenning

Meer informatie

Download brochure

Wilt u dit met iemand delen?

Mail door
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Een klantgerichte gemeente leidt tot tevreden burgers en medewerkers. Dat is niet verwonderlijk, want een klantgerichte gemeente toont zich oprecht geïnteresseerd in zowel zijn burgers als zijn medewerkers. Maar wat is klantgerichtheid? Tijdens deze boeiende opleiding wordt u uitgedaagd om te ontdekken wat klantgericht denken en handelen écht betekent.

Doelgroep

U bent werkzaam binnen een frontoffice of klantcontactcenter (KCC) en heeft een dienstverlenende functie. U bent het visitekaartje van uw organisatie en het eerste aanspreekpunt voor de burger. De opleiding sluit aan op MBO-werk- en -denkniveau.

Doel en opzet

Tijdens deze training krijgt u inzicht in hoe u zich professioneel kunt opstellen en de klant deskundig kunt helpen. Tijdens deze training wordt theorie afgewisseld met praktijkvoorbeelden. Op deze manier wordt deze training optimaal afgestemd op uw eigen praktijk en kunt u uw kennis en vaardigheden direct toepassen binnen uw werksituatie. Na deze training heeft u meer inzicht in het belang van klantgerichtheid. U beschikt over belangrijke vaardigheden en kunt inspelen op verschillende situaties.

Incompany

Uiteraard kunt u deze opleiding ook incompany volgen. Wilt u hier meer informatie over? Neem dan contact met ons op.

Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma

Programma

In dit programma komen de volgende onderwerpen aan bod:

Klantgerichtheid en randvoorwaarden

  • Wat is klantgerichtheid?
  • Wat is uw rol en verantwoordelijkheid in klantgerichtheid?
  • Wie is de klant?
  • Normen en waarden voor tevreden klanten
  • Oprechte aandacht en interesse

Klantgericht communiceren

  • Klantgerichte communicatieve vaardigheden
  • Klantgericht luisteren
  • Behoefte van de klant
  • Klantgericht assertief communiceren
  • Klantgericht presenteren

Klachten en emoties

  • Klachtenbehandeling
  • Omgaan met weerstand, emoties en conflicten

Diploma

De opleiding rondt u af met een opdracht waarin u laat zien hoe u klantgerichtheid zelf toepast in de praktijk. Als u de opdracht met goed gevolg afrondt, ontvangt u het diploma ‘Klantgericht Denken en Handelen’ van Bestuursacademie Nederland.

Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning

Data en plaatsen

Deze opleiding duurt 2 maanden. De opleiding wordt in een dagvariant aangeboden. Deze opleiding heeft 3 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur.

Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie

Kosten dag variant, bij betaling in 1 termijn

Inschrijfgeld
€ 35,-
Lesgeld
€ 849,-
Studiemateriaal
€ 50,-
Examenkosten
€ 195,-
Arrangementen (Food & Beverage)
€ 75,-
Locatiekosten
€ 88,50
Reprorechten
€ 15,-
Totaalprijs (exclusief BTW)
€ 1.307,50

Locatie- en arrangementskosten 

Bestuursacademie Nederland regelt voor u een arrangement bestaande uit onbeperkt koffie, thee en ijswater. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch begrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,- (excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Staat er een verwijzing naar locatie- en arrangementskosten? Dan brengen wij naast arrangementskosten ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw). Een aantal programma’s hebben ook een avondprogramma. In dat geval wordt er een diner en/of hotelovernachting voor u verzorgd. De kosten hiervoor bedragen € 25,50 (excl. btw) voor het diner en € 100,- (excl. btw) voor de hotelovernachting. 

Reprorechten en hand-outs 

Voor opleidingen van onze businesspartners worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).

Btw 

Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw. 

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag boven op de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. 

Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten, arrangementskosten en het diner zijn altijd belast met 9% btw. 

De btw op arrangementskosten en het diner is niet verrekenbaar. Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen. 

Klantgericht Denken en Handelen

Deel van de Basisopleiding Burgerzaken (BOBZ) en Publiekszaken (BOPZ)

Opleidingsniveau

(Vak)opleiding

Studievormen

Dag

Erkenning

Meer informatie

Download brochure

Wilt u dit met iemand delen?

Mail door

Bent u op zoek naar opleidingsadvies?

Kom gezellig langs voor een kop koffie/thee en bespreek uw wensen met een van onze  opleidingsadviseurs. Krijg antwoord op uw vragen en ga met een helder opleidingsadvies de deur uit.
Zien we u dan?

Ervaringen & beoordelingen van onze studenten

Lees hier hoe onze studenten de opleidingen van Bestuursacademie Nederland ervaren en beoordelen.