Strategisch management – Spreiding, positionering en samenwerking

Strategisch management – Spreiding, positionering en samenwerking

Hoe zou je jouw organisatie kunnen verbeteren? Jan Eppink beschrijft in zijn boek Strategisch management – Spreiding, positionering en samenwerking hoe je stapsgewijs tot een succesvolle organisatiestrategie komt.
 

Strategisch management

Strategisch management is geschreven voor studenten en managers die zich verder willen verdiepen in het vakgebied strategie. Het boek toont aan hoe belangrijk een strategie is voor elke organisatie. Daarom worden er verschillende technieken en aanpakken behandeld die niet alleen in het bedrijfsleven, maar ook binnen overheids- en non-profit organisaties goed toepasbaar zijn. Stapsgewijs leer je hoe je een complete en succesvolle strategie formuleert en implementeert. 
 

De opbouw van het boek

Het boek bestaat uit 3 duidelijke delen: 

  • Deel 1: Het formuleren van de strategie 
  • Deel 2: De kernvragen waar elke strategie een antwoord op moet geven
  • Deel 3: Het implementeren van de strategie


Je krijgt eerst een inleiding in het onderwerp ‘strategie’ en ontdekt welke strategieformuleringsmodellen er zijn. Deel 2 richt zich op de dimensies spreiding, positionering en samenwerking. Waar wil jouw organisatie concurreren? Hoe wil zij dat doen? En wil de organisatie alleen concurreren of in samenwerking met andere organisaties? Pas als je een antwoord hebt op deze 3 vragen is je strategie compleet. Tot slot is er aandacht voor het implementeren van de strategie, waarbij er ook een hoofdstuk gewijd wordt aan verandermanagement.
 

Succesvol in de praktijk

Eppink heeft jarenlange werkervaring en heeft al zijn kennis verzameld in dit praktische boek. Aan het begin van elk hoofdstuk vat Eppink kort samen waar het hoofdstuk over gaat. Vervolgens werkt hij dit gedetailleerd uit. Strategisch management staat vol herkenbare praktijkvoorbeelden van bekende en minder bekende organisaties in Nederland en bevat veel vragen en opdrachten, waarvan je de antwoorden aan het eind van elk hoofdstuk vindt. Dit maakt het voor jou als lezer mogelijk om een brug te slaan tussen de theorie en de eigen werkpraktijk. 
 

Wil je aan de slag met het boek?

Je kunt Strategisch management Spreiding, positionering en samenwerking hier bestellen.