Frontoffice en KCC

Frontoffice en KCC

Als medewerker frontoffice en/of KCC ben je binnen jouw overheidsorganisatie het aanspreekpunt voor de samenleving. Wil je burgers nog beter te woord staan en helpen met vragen en verzoeken?...

Lees meer

Als medewerker frontoffice en/of KCC ben je binnen jouw overheidsorganisatie het aanspreekpunt voor de samenleving. Wil je burgers nog beter te woord staan en helpen met vragen en verzoeken?...

Lees meer

Als medewerker frontoffice en/of KCC ben je binnen jouw overheidsorganisatie het aanspreekpunt voor de samenleving. Wil je burgers nog beter te woord staan en helpen met vragen en verzoeken?...

Lees meer

Frontoffice en KCC: 12 opleidingen

Filters

Filter
Dag(deel)
Toon alle varianten

HBO niveau (3) Onze HBO-programma’s bieden je complete programma’s met alles wat je nu nodig hebt. Snel en direct toepasbaar in je eigen werk. Daarnaast zijn deze programma’s een goede start als je de ambitie hebt om verder te studeren en zelfs een erkende HBO Bacheloropleiding te volgen.

Training (3) In onze trainingen werk je in korte tijd aan de ontwikkeling van jouw vakkennis en/of je persoonlijke vaardigheden. Je kunt dit daarna direct in je eigen werkomgeving toepassen.

Als medewerker frontoffice en/of KCC ben je binnen jouw overheidsorganisatie het aanspreekpunt voor de samenleving. Wil je burgers nog beter te woord staan en helpen met vragen en verzoeken? Dan ben je bij Bestuursacademie Nederland aan het goede adres. Wij zorgen dat je kennis over burger- en publiekszaken en de actuele wet- en regelgeving weer op peil is en dat je alle benodigde vaardigheden ontwikkelt.

Wat moet je kennen en kunnen als medewerker frontoffice en/of KCC?

Om burgers te kunnen helpen met uiteenlopende vragen en de juiste informatie te verstrekken, moet je actuele kennis over wet- en regelgeving en procedures bezitten. Kun je een burger zelf niet helpen, dan weet je precies welke afdeling of partij dat wel kan. Een klantgerichte houding is in deze functie onmisbaar. Alleen door goed te luisteren, communiceren en door te vragen, bereik je het gewenste resultaat en ontstaan er geen misverstanden. Bovendien heb je soms te maken met burgers die klachten hebben. Zij kunnen dan emotioneel of zelfs agressief reageren. Als frontoffice- en/of KCC-medewerker kun je hier professioneel mee omgaan. Je weet hoe je je gedrag kunt aanpassen aan de emoties van de ander, hoe je ervoor zorgt dat de situatie niet uit de hand loopt en hoe je de situatie indien nodig kunt de-escaleren.

Een opleiding of training kiezen

Alles wat je moet kennen en kunnen als medewerker frontoffice en/of KCC leer je in onze opleidingen en trainingen. Wil je meer informatie of een advies over de opleiding of training die het beste aansluit op jouw behoeften en leerwensen? Dan kun je terecht bij onze opleidingsadviseurs via:

Ook kun je een lesprogramma op maat laten maken voor jou en je collega’s. We bespreken graag de mogelijkheden met je. Neem hiervoor vrijblijvend contact met ons op.