Volg vakspecialistische opleidingen van praktijkervaren docenten
Studeer flexibel met opleidingen die aansluiten bij jouw loopbaan
Profiteer van het breedste opleidingsaanbod voor overheidsprofessionals
Incompany en maatwerkOver onsKennis en inspiratie 
Burger- en Publiekszaken

Klantgericht Denken en Handelen voor de Frontoffice

Onderdeel van de opleiding Medewerker Burgerzaken Frontoffice

In het kort

Wat is klantgerichtheid? Een klantgerichte gemeente is oprecht geïnteresseerd in haar burgers en medewerkers. Die oprechtheid is voelbaar en zorgt dan ook voor meer tevredenheid onder zowel burgers als medewerkers. Tijdens deze training word je uitgedaagd om na te denken want klantgericht denken en handelen betekent voor jouw dagelijkse praktijk. als dienstverlener. 

Wat is klantgerichtheid? Een klantgerichte gemeente is oprecht geïnteresseerd in haar burgers en medewerkers. Die oprechtheid is voelbaar en zorgt dan ook voor meer tevredenheid onder zowel burgers als medewerkers. Tijdens deze training word je uitgedaagd om na te denken want klantgericht denken en handelen betekent voor jouw dagelijkse praktijk. als dienstverlener. 

Jouw resultaat

  • Je weet hoe je klantgericht kunt communiceren
  • Je kunt omgaan met weerstand, emoties en conflicten
  • Je kunt je klantgerichte en dienstverlenende houding tot uitdrukking brengen

Voor wie 

Je bent werkzaam binnen een frontoffice of klantcontactcenter (KCC) en je hebt een dienstverlenende functie. Je bent het visitekaartje van je organisatie en het eerste aanspreekpunt voor de burger. De training sluit aan op MBO-werk- en -denkniveau.

Onze aanpak

Tijdens de lessen is er veel aandacht voor je persoonlijke ontwikkeling en de mogelijkheden om in de praktijk te oefenen met nieuwe kennis en vaardigheden. De lessen worden verzorgd door docenten met veel praktijkervaring. Door hun kennis van het vakgebied kunnen ze jou uitstekend helpen de vertaling te maken naar je eigen werkzaamheden en organisatie. Dat doen zij onder meer door praktijkgerichte opdrachten te geven. Ook speelt leren met en van elkaar een grote rol binnen het programma.

Wat ga je leren?

Programma

In deze training komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Klantgericht werken bij de gemeente
  • Communicatie
  • Klantgerichte gesprekstechnieken
  • Omgaan met verschillende gedragsstijlen
  • Slechtnieuwsgesprek
  • Omgaan met emoties
  • Regie voeren
  • Omgaan met klachten
  • Kwaliteiten en valkuilen
  • Conflicthanteringsstijlen

Certificaat

Dit programma wordt afgesloten met een praktijkgerichte opdracht. Behaal je hiervoor een voldoende, dan ontvang je het certificaat 'Klantgericht Denken en Handelen voor de Frontoffice ' van Bestuursacademie Nederland.

Het programma Klantgericht Denken en Handelen voor de Frontoffice maakt onderdeel uit van de opleiding Medewerker Burgerzaken Frontoffice (voorheen Basisopleiding Burgerzaken(BOBZ)). Mocht je verder willen studeren, dan kun je mogelijk vrijstelling ontvangen voor de gelijke onderdelen van de Medewerker Burgerzaken Frontoffice.

Incompany

Uiteraard kun je deze training ook incompany volgen. Ben je benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvende afspraak. Je kunt ons bereiken op 035 - 7 604 860 of mail naar [email protected].

Jouw investering in één overzicht

Weet precies waarvoor je betaalt, zodat je zonder zorgen aan je opleiding kunt beginnen.

Bereken eenvoudig je kosten!
Vraag nu eenvoudig een kostenoverzicht aan en ontdek de totale kosten, afgestemd op jouw persoonlijke studie- en betalingsvoorkeuren.
Investering
Inschrijfgeld
€ 35,00
Lesgeld
€ 1.044,00
Examenkosten
€ 210,00
Studiemateriaal
€ 54,50
Arrangementskosten
€ 98,10
Locatiekosten
€ 105,00

Bovengenoemde prijs is incl. 7,4% korting voor de gehele opleiding bij betaling in 1 termijn.

Wat krijg je hiervoor

Studie- en lesmateriaal 
Je ontvangt alles wat je nodig hebt om succesvol te studeren, waaronder:

  • Boeken, readers en werkboeken
  • Toegang tot het online leerplatform

*Arrangement- & locatiekosten 
Volg je de opleiding op locatie? Dan zorgen wij voor een inspirerende leeromgeving met koffie, thee en een uitgebreid lunchbuffet. De kosten hiervoor hangen af of je voor de dag- of avondvariant kiest. Vraag hiervoor het kostenoverzicht aan. Kies je voor de online variant? Dan betaal je uiteraard geen arrangement- & locatiekosten.

Bekijk beschikbare startdata!

Bij Bestuursacademie Nederland kun je altijd kiezen voor meerdere startmomenten per jaar. Zo is jouw opleiding flexibel en altijd goed te combineren met werk en privé. Bekijk onze lesplanning en schrijf je in voor een startdatum naar keuze.

Eerstvolgende startdatum

Blije man in pak

Gebruik je opleidingsbudget!

Wist je dat je elk jaar opleidingsbudget krijgt om jezelf professioneel te ontwikkelen? Versterk jouw vaardigheden, vergroot je kennis en maak het verschil als overheidsprofessional. Gebruik jouw opleidingsbudget voor 31 december 2025!

Vrouw met grijze blazer

Hulp nodig bij je opleidingskeuze?

Heb je vragen over deze opleiding of een andere opleiding van Bestuuracademie Nederland? Wij geven je graag een persoonlijk opleidingsadvies. Gratis en vrijblijvend. Op basis van jouw huidige loopbaan en leerdoelen kijken wij samen met jou wat de best passende opleiding is. Laat je gegevens achter en wij bellen je terug om het advies te bespreken.