SRM Online Communicatieadviseur voor de Overheid B

Online expert voor de overheid

1e startmoment

03-09-2021

Niveau

HBO niveau

Duur

7 maanden

Studievormen

Dag

Meer informatie

Download brochure

Erkende opleiding

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Als communicatieadviseur of -professional voor de overheid dien je over een grote hoeveelheid kennis en vaardigheden te beschikken. Zo wordt er van je verwacht dat je je bewust bent van de touchpoints tussen overheidsinstelling en burgers en dat je deze kunt optimaliseren door middel van data-analyses. Daarnaast kun je campagnes en social media effectief inzetten om betrokkenheid van de maatschappij te stimuleren en de mensen te bereiken die je wilt bereiken. In deze opleiding SRM Online Communicatieadviseur voor de Overheid B van onze businesspartner SRM leer je hoe je dat doet. Uiteraard maak je je daarbij ook diverse adviesstijlen eigen. Zo kun jij na afloop van deze opleiding adviseren omtrent verschillende online communicatiethema's.

Jouw resultaat

Na afloop van dit programma ben je bekend met online tools en technieken om meer data en daarmee inzichten over personen te verzamelen. Je weet waar je op moet letten om succesvolle campagnes in de markt te zetten en je ontwikkelt een contentstrategie die aansluit bij de communicatiestrategie en -doelstellingen. Ook beheers je verschillende communicatiestijlen en kun je deze aan de situatie aanpassen en weet je hoe je social media kunt inzetten om met burgers te communiceren en hen te informeren.

Aanpak

In korte tijd maak jij je het vak van online communicatieadviseur eigen. In 6 trainingen verdiep je je onder meer in de customer journey, contentstrategie, social media, Google Analytics en Google Ads. Daarnaast oefen je actief met het in praktijk brengen van diverse communicatiestijlen. Zo leer je adviseren, omgaan met weerstand en effectief handelen bij belangenverstrengeling. Uiteraard wordt je daarbij begeleid door docenten met ruime ervaring in jouw werkveld. Zo weet je zeker dat je wat je leert ook direct in je eigen werk kunt toepassen.

Incompany

Uiteraard kun je deze training ook incompany volgen. Ben je benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvende afspraak. Je kunt ons bereiken op 035 - 7 604 860 of mail naar incompany@bestuursacademie.nl.

Klassikaal of virtual classroom

Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Geef je de voorkeur aan lessen op vaste tijden, met een docent én digitaal? Dan biedt virtual classroom je de uitkomst. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.

Doelgroep

Geef je regelmatig advies op het gebied van communicatie? Wil je je ontwikkelen tot sparringpartner voor online specialisten? En werk je in een overheidsfunctie of -omgeving? Dan is dit de opleiding voor jou.

Deze opleiding wordt verzorgd op B-niveau, hét niveau voor de medior communicatieprofessional. Je beheerst de online basis op A-niveau en je wilt je verder specialiseren op B-niveau, waarbij je je specifiek richt op de overheid. Na het succesvol afronden van deze opleiding kun je naast op operationeel niveau ook op tactisch niveau opereren binnen je organisatie.

Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma

Programma

In deze training komen de volgende onderwerpen aan bod:

Kick-off/Integrale eindopdracht

(1 bijeenkomst van 3 uur)

  • Uitleg van de opzet van de opleiding en de eindopdracht
  • Onderwerpkeuze eindopdracht
  • Informatie over individuele begeleiding

Google Analytics Advanced

(1 dag)

  • Tracking
  • Doelen, doelgroepen en KPI’s
  • Dimensies versus metrics
  • Scopes
  • Van data naar inzichten
  • Meerdere domeinen bijhouden
  • SEO-rapportages
  • Event tracking
  • E-commerce
  • Multi-channel rapportages
  • Attributie

Google Ads Advanced

(1 dag)

  • Strategisch opzetten van campagnes
  • Ideale accountstructuur
  • Optimaliseren van kwaliteitsscore van advertenties en zoekwoorden
  • Nieuwe ontwikkelingen en handige tools
  • Aanpak campagnes: targeting en biedstrategieën
  • Google Display Netwerk en remarketing
  • Meten en optimaliseren
  • Sturen op de juiste KPI's
  • Handmatige werkzaamheden versus automatisering

Integrale eindopdracht

(1 bijeenkomst van 3 uur)

  • Onderwerpkeuze integrale eindopdracht
  • Voortgang integrale eindopdracht
  • Voorbereiden eindopdracht met examencoach

Contentstrategie

(3 dagen)

  • Contentstrategie en doelgroepen
  • Doelgroepen en stakeholders
  • Aansluiten contentstrategie op marketingstrategie
  • Content door de gehele customer journey
  • Thought leadership en content
  • Meetbare doelstellingen
  • Integratie van contentstrategie met andere online marketingonderdelen
  • Contentcreatie
  • Contentkalender en planning
  • Wet- en regelgeving, waaronder auteursrecht
  • Analyse en evaluatie

Customer Journey

(1 dag)

  • Wat is customer journey?
  • Customer experience
  • Customer journey mapping
  • Persona's, segmenten en gedragsdoelgroepen
  • Analyse en optimalisatie
  • Funneloptimalisatie
  • Touchpoints en kanalen
  • Bestaande klantprocessen analyseren en verbeteren
  • Nieuwe klantprocessen bedenken

Online Advertising Advanced

(3 dagen)

  • Trends en ontwikkelingen in online advertising
  • Customer journey en touchpoints
  • Social, programmatic, SEA, display enzovoort
  • Targeten aan de hand van de juiste info
  • Opzet, briefen, beheren, meten en bijsturen van online advertising campagnes
  • Budgetteren van online advertising campagnes
  • Het maken van een dashboard van je online advertising campagnes

Masterclass Social Media voor de Communicatieprofessional

(2 dag)

  • Internet, sociale media en netwerken t/m volgers, hits en likes
  • Netwerken, platforms en community’s
  • Kansen en risico’s
  • Social-mediastrategieën en plannen
  • Social media in de interne ‘communicatieve organisatie’
  • Inzet van content, posts, blogs, vlogs of influencers
  • Praktijkvoorbeelden van bedrijven, overheid en non-profit
  • Organiseren van digitale dialoog en participatie
  • Effectief monitoren en managen van respons en reacties
  • Do’s en don’ts

Integrale eindopdracht

(1 bijeenkomst van 3 uur)

  • Voortgang integrale eindopdracht
  • Voorbereiden eindopdracht met examencoach
  • Begeleiding door examencoach

Diploma

Je rondt dit programma af met een integrale eindopdracht en een mondeling examen, waarmee je aantoont dat je het geleerde kunt toepassen binnen je werk. Bij succesvolle afronding van dit programma ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'SRM Online Communicatieadviseur voor de Overheid B' van onze businesspartner SRM.

Op het moment dat je verder wilt studeren in een Masteropleiding van NCOI University of Business Studies en je toelaatbaar bent tot deze opleiding, kun je dit programma mogelijk inbrengen als vrijstelling.

Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning

Data en plaatsen

Deze training duurt 7 maanden.

Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie

Kosten dag variant, bij betaling in 1 termijn

Lesgeld
€ 4.639,-
Studiemateriaal
€ 235,-
Eindopdracht
€ 210,-
Arrangementen (Food & Beverage)
€ 412,50
Locatiekosten
€ 486,75
Reprorechten
€ 15,-
Totaalprijs (exclusief BTW)
€ 5.998,25
Wil jij een kostenoverzicht in jouw mailbox ontvangen?
Kostenoverzicht aanvragen

Locatie- en arrangementskosten 

Bestuursacademie Nederland regelt voor jou een arrangement bestaande uit onbeperkt koffie, thee en ijswater. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch begrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,- (excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Staat er een verwijzing naar locatie- en arrangementskosten? Dan brengen wij naast arrangementskosten ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw). Een aantal programma’s hebben ook een avondprogramma. In dat geval wordt er een diner en/of hotelovernachting voor je verzorgd. De kosten hiervoor bedragen € 25,50 (excl. btw) voor het diner en € 100,- (excl. btw) voor de hotelovernachting. 

Reprorechten en hand-outs 

Voor opleidingen van onze businesspartners worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).

Btw 

Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw. 

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag boven op de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. 

Betaalt je jouw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten, arrangementskosten en het diner zijn altijd belast met 9% btw. 

De btw op arrangementskosten en het diner is niet verrekenbaar. Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen. 

Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen

SRM Online Communicatieadviseur voor de Overheid B

Online expert voor de overheid

1e startmoment

03-09-2021

Niveau

HBO niveau

Duur

7 maanden

Studievormen

Dag

Meer informatie

Download brochure

Erkende opleiding

Heb je vragen?

Onze opleidingsadviseurs geven je graag deskundig advies op basis van jouw loopbaan en leerdoelen. Je kunt ons telefonisch bereiken, via WhatsApp of e-mail. Ma t/m Vrij 08:00 – 18:00 uur.

Ben je op zoek naar opleidingsadvies?

Kom gezellig langs voor een kop koffie/thee en bespreek je wensen met een van onze opleidingsadviseurs. Krijg antwoord op je vragen en ga met een helder opleidingsadvies de deur uit.
Zien we je dan?

Ervaringen & beoordelingen van onze studenten

Lees hier hoe onze studenten de opleidingen van Bestuursacademie Nederland ervaren en beoordelen.