Training
Deze opleiding is gericht op marketing- en communicatieprofessionals die op zoek zijn naar verdere verdieping bij het bepalen van de marketingcommunicatiestrategie. Deze veelgekozen vakopleiding geeft jou de impuls om verder te groeien in dit boeiende vakgebied. Alle essentiële en actuele thema’s komen in deze praktijkgerichte opleiding aan bod. Het vertrekpunt hierbij is een analyse van de marketingstrategie van een onderneming. Het bepalen van de merkidentiteit en de daaruit voortvloeiende positionering krijgen ook veel aandacht, net als het vaststellen van de marketingcommunicatiebarrière en consumer insights. Daarna wordt de marketingcommunicatiestrategie vastgesteld en worden online en offline middelen gekozen om de doelgroep te bereiken. Bij alle onderwerpen wordt de theorie gecombineerd met toepassing in de praktijk. Het doel is om jouw professionele kennis en vaardigheden zo te verhogen, dat jij van maximale meerwaarde bent voor jouw organisatie. Aan het eind van de opleiding SRM B Marketingcommunicatie schrijf je daarom een strategisch marketingcommunicatieplan voor je eigen organisatie. Deze opleiding wordt uitgevoerd door onze businesspartner SRM.
Je bent werkzaam binnen de marketingcommunicatie en wilt je kennis van operationele marketingcommunicatie en marketingcommunicatiemiddelen verder uitbreiden. Je werkt bijvoorbeeld als communicatieadviseur, marketingcommunicatiemedewerker, product- of brandmanager, accountmanager of projectcoördinator bij een reclame-, communicatieadvies- of mediabureau.
Deze opleiding wordt verzorgd op B-niveau, hét niveau voor de medior marketing- en communicatieprofessionals die op operationeel niveau binnen hun organisatie willen werken.
Deze opleiding is geheel gericht op jouw ontwikkeling tot marketingcommunicatieprofessional. Het uitgekiende programma combineert drie hoofdlijnen: verdieping van jouw vakkennis, versteviging van je vaardigheden en het versterken van jouw output. Tijdens deze opleiding ga je op praktijkgerichte wijze aan de slag met de vertaalslag van de marketingstrategie naar marketingcommunicatie. De merkidentiteit en de daaruit voortvloeiende positionering spelen daarbij een belangrijke rol. Je verdiept je in de customer journey en leert op welke wijze je consumentengedrag kunt herkennen en beïnvloeden. Je bepaalt bij de gekozen doelgroep de belangrijkste marketingcommunicatiebarrière die je met marketingcommunicatie wilt oplossen. Ook formuleer je consumer insights die de input vormen voor creatieve concepten. Ten slotte bepaal je de marketingcommunicatiestrategie en kies je de in te zetten middelen, zowel online als offline. Ter afsluiting van de opleiding pas je alle opgedane kennis toe bij het schrijven van een strategisch marketingcommunicatieplan voor je eigen organisatie.
Uiteraard kun je deze training ook incompany volgen. Ben je benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvende afspraak. Je kunt ons bereiken op 035 - 7 604 860 of mail naar incompany@bestuursacademie.nl.
Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Omdat je binnen een groep veel van elkaar leert, bieden we je een alternatieve locatie aan wanneer er voor jouw voorkeurslocatie onvoldoende aanmeldingen zijn. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Geef je de voorkeur aan lessen op vaste tijden, met een docent én digitaal? Dan biedt virtual classroom je de uitkomst. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.
Tijdens deze opleiding ga je aan de slag met alle stappen van het strategisch marketingcommunicatieplan.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
(7 dagdelen)
(8 dagdelen)
(2 dagen waarvan 1 met aansluitende avond)
(2 bijeenkomsten van 3 uur)
De eindopdracht bestaat uit het schrijven van een strategisch marketingcommunicatieplan voor jouw eigen organisatie of een organisatie uit je netwerk. Het plan moet zich toespitsen op een of meerdere productgroepen. Tijdens een mondeling examen moet je je plan vervolgens verdedigen.
Na afloop van de training ontvang je het certificaat van deelname ‘SRM B Marketingcommunicatie’ van Bestuursacademie Nederland.
Deze training duurt 6 maanden.
Ontdek diverse subsidies die je kunnen helpen bij het verlagen van je studiekosten, of je nu zelf betaalt of je werkgever. Hieronder vind je een handig overzicht van de beschikbare regelingen.
Regelingen voor de student:
Regelingen voor de werkgever:
Bekijk per regeling welke voorwaarden en voordelen van toepassing zijn op onze pagina over subsiedieregelingen.
Opleiding op locatie
Bij Bestuursacademie Nederland regelen wij een arrangement voor jou bestaande uit onbeperkt koffie, thee en ijswater. Het dagarrangement is inclusief een uitgebreide lunch. De arrangementskosten bedragen € 25,- per dag of € 5,50 per avond. Als er locatiekosten vermeld worden in het kostenoverzicht, worden deze kosten aan je doorberekend. De locatiekosten bedragen € 29,50 per dag of € 10,- per avond.
Let op: alle bovenstaande bedragen zijn exclusief btw.
Virtual Classroom of E-learning
Wanneer je ervoor kiest om een van onze opleidingen online via een e-learning of virtual classroom te volgen, worden er geen locatie- en arrangementkosten in rekening gebracht.
Naast de aangegeven kosten kan er in de loop van je studie sprake zijn van eventuele aanvullende kosten. Of je te maken krijgt met deze kosten is afhankelijk van je studiebehoefte. Zo kan je bijvoorbeeld kiezen voor extra examenbegeleiding of het maken van een herexamen wanneer je niet in een keer slaagt. Bekijk het menu met extra mogelijkheden en bijbehorende kosten. Dit menu vind je ook in de online leeromgeving e-Connect, waar je na de inschrijfbevestiging toegang toe hebt.
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw.
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je je opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%.
Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw.
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.