NVVB V1 Dienstverlening

Klantgericht communiceren

1e startmoment

15-11-2021

Niveau

Training

Duur

2 dagen

Studievormen

Dag

Meer informatie

Download brochure

Erkende opleiding

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Het communiceren met burgers maakt een belangrijk deel uit van jouw werk. Het is dan fijn als je mee kunt bewegen met je gesprekspartner en waar nodig kunt adviseren of kunt ingrijpen als er een conflict dreigt. In deze training maak je je verschillende communicatiestijlen eigen die je helpen in het effectief communiceren met als doel de klant te helpen.

Jouw resultaat

Na afloop van deze training heb je kunnen oefenen met verschillende communicatiestijlen. Je hebt geleerd hoe je deze kunt toepassen zoals de situatie van je verlangt.

Doelgroep

Deze training is geschikt voor alle medewerkers Burgerzaken en met name voor die medewerkers met klantcontact.

Aanpak

Welke informatie heeft een burger van jou nodig? En hoe leg jij uit waarom jij bepaalde handelingen moet verrichten om hem of haar te kunnen helpen? Inlevingsvermogen helpt je in het effectief communiceren. In deze training leer je de motieven van verschillende gesprekspartners herkennen en ontdek je hoe je tussen communicatiestijlen kunt schakelen om de gespreksdoelen te behalen. Dat doe je vooral door zelf te oefenen met uiteenlopende gesprekssituaties. Door oefening en feedback weet je je steeds beter aan te passen aan de situatie en je gesprekspartner.

Onderdeel van leerlijn

De NVVB V1 Dienstverlening is een onderdeel van het diploma Basiskennis Burgerzaken en maakt deel uit van het diplomastelsel Burgerzaken van de Nederlandse Vereniging van Burgerzaken (NVVB). Het Diplomastelsel Burgerzaken bevat meerdere diploma’s en elk diploma bestaat uit meerdere modules. Vanuit dit programma kun je doorstuderen naar een andere module. Zie NVVB PublieksAcademie voor meer informatie over het diplomastelsel.

Incompany

Uiteraard kun je deze training ook incompany volgen. Ben je benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvende afspraak. Je kunt ons bereiken op 035 - 7 604 860 of mail naar incompany@bestuursacademie.nl.

NVVB V1 Dienstverlening

Klantgericht communiceren

1e startmoment

15-11-2021

Niveau

Training

Duur

2 dagen

Studievormen

Dag

Meer informatie

Download brochure

Erkende opleiding

Heb je vragen?

Onze opleidingsadviseurs geven je graag deskundig advies op basis van jouw loopbaan en leerdoelen. Je kunt ons telefonisch bereiken, via WhatsApp of e-mail. Ma t/m Vrij 08:00 – 18:00 uur.

Ben je op zoek naar opleidingsadvies?

Kom gezellig langs voor een kop koffie/thee en bespreek je wensen met een van onze opleidingsadviseurs. Krijg antwoord op je vragen en ga met een helder opleidingsadvies de deur uit.
Zien we je dan?

Ervaringen & beoordelingen van onze studenten

Lees hier hoe onze studenten de opleidingen van Bestuursacademie Nederland ervaren en beoordelen.