PERSBERICHT: Schouten & Nelissen verkoopt ISBW Groep aan NCOI

Thema's

PERSBERICHT: Schouten & Nelissen verkoopt ISBW Groep aan NCOI

Schouten & Nelissen heeft de ISBW-groep verkocht aan NCOI Opleidingsgroep. Dat maken de bedrijven vandaag gezamenlijk bekend. Zowel Schouten Global, voortgekomen uit Schouten & Nelissen, als NCOI realiseren met deze overeenkomst belangrijke ondernemingsambities. Zo zet Schouten Global in op verdere nationale en internationale groei op het gebied van training van soft skills, leiderschapstrainingen, organisatieontwikkeling en coaching. NCOI versterkt zijn brede opleidingsportfolio met de opleidingsactiviteiten van de ISBW-groep.

Internationale expansie Schouten Global
In de afgelopen jaren is Schouten Global uitgegroeid tot een belangrijke (inter)nationale speler op het gebied van soft skills training. Door de verkoop van de ISBW-groep kan Schouten Global zijn ambities op dit vlak verder realiseren. Het bedrijf wordt al sinds jaar en dag ingeschakeld door multinationals op het gebied van trainingen coaching en organisatieontwikkeling. Inmiddels is Schouten Global behalve in thuisland Nederland actief in ruim 40 landen en heeft vestigingen in onder meer China en Rusland. Schouten Global verwacht op termijn de helft van de omzet in het buitenland te behalen.

Bestuursvoorzitter van Schouten Global Marcel van Bronswijk: “Wij kiezen er bewust voor om ons in de toekomst volledig te richten op wat ‘soft skills’ worden genoemd. In het trainen van persoonlijke vaardigheden en organisatieontwikkelingen ligt onze expertise en ons onderscheidend vermogen. We groeien sterk en we zien mondiaal nog een geweldige potentie. We constateren dat er buiten Nederland een groeiende behoefte is aan trainingen en coaching, gericht op de ontwikkeling van individuen, teams en organisaties.”

Martkleiderschap NCOI
De ISBW-groep met al zijn kennisactiviteiten heeft een zeer sterke fit met NCOI. Niet alleen versterkt NCOI zijn marktleiderschap op het gebied van opleidingen voor werknemers, maar het bedrijf versterkt ook zijn positie in de specifieke opleidingsmarkten waar de opleiders van de ISBW-groep belangrijke spelers zijn. Naast ISBW vallen ook de kennisopleiders Bestuursacademie Nederland, Lectric en ISES onder de ISBW-groep. Bestuursacademie Nederland is een van de belangrijkste opleiders voor de overheid en wordt gezien als normbepalend voor overheidsopleidingen. Het opleidingsportfolio van Lectric en ISES is zeer complementair aan dat van Computrain als het gaat om procesmanagement, online en business IT. ISBW heeft een erg sterk portfolio aan praktijkgerichte managementopleidingen dat goed aansluit bij de erkende opleidingen van NCOI. De overgenomen bedrijven blijven zelfstandig opereren binnen NCOI Opleidingsroep.

Robert van Zanten, CEO van NCOI: “Door de overname van de opleidingsactiviteiten van Schouten & Nelissen kunnen wij een nog completer pakket aanbieden aan werkend Nederland. Deze overname past dan ook naadloos in de groeistrategie die NCOI heeft. De opleiders van de ISBW-groep zijn stuk voor stuk zeer sterke merken en hebben ieder hun eigen krachtige positie binnen de opleidingenmarkt.”

Er worden geen financiële details bekend gemaakt.

Over Schouten & Nelisssen
Schouten & Nelissen is marktleider en het grootste kwalitatief hoogwaardige instituut voor persoonlijke en organisatieontwikkeling. Het bedrijf kenmerkt zich door een brede dienstverlening zoals: trainingen, coaching, organisatieadvies, onderzoek, assessments en managed services. Schouten & Nelissen  heeft zijn thuisbasis in Nederland, maar groeit onder de naam Schouten Global vooral internationaal sterk met een wereldwijd netwerk van gecertificeerde freelancers en vestigingen in onder meer China (Beijing en Shanghai), Rusland (Moskou en Sint-Petersburg)  België en Duitsland. www.schoutenglobal.com

Over NCOI Opleidingsgroep
NCOI Opleidingsgroep is de grootste opleider van werkend Nederland. NCOI biedt een compleet aanbod van ruim 1200 erkende MBO-, HBO- en Masteropleidingen specifiek gericht op werkenden. Daarnaast verzorgt NCOI een breed aanbod van vaardigheidsgerichte trainingen. NCOI ontwikkelt en verzorgt ook in-company trainingen en complete maatwerkprogramma’s specifiek afgestemd op de behoefte van organisaties. NCOI Opleidingsgroep heeft circa 1000 medewerkers en circa 2500 actieve docenten en trainers. NCOI is preferred supplier bij het grootste deel van de Top 500 organisaties in Nederland. www.ncoi.nl